Arafat ordonă, miniștrii execută

De aproape doi ani nimic nu se mișcă „pandemic” în România fără să fie atins de geniul lui Arafat. Noi suntem într-o permanentă stare de alertă, Arafat e în stare de orice doar să ne demonstreze cât poate umili un „naturalizat” poporul băștinaș. Întotdeauna alții sunt vinovați pentru dezastru, el este responsabil doar cu succesul. De peste 10 ani se întâmplă incendii, cad aparate de zbor sau dispar persoane, structurile responsabile reacționează tardiv sau lipsite de profesionalism, dar „comandantul” Arafat rămâne neclintit. 

Starea de alertă îi permite lui Arafat să detașeze personal medical din instituțiile publice unde și când vrea. Aruncă în rafale tot mai dese dispoziții peste ministerele sănătății, de interne sau al apărării, pe care miniștrii doar le avizează. În mai puțin de un an de zile a semnat sute de ordine de detașare ale personalului medical și auxiliar între diferite unități sanitare din aceeași localitate sau din județe diferite. Se aduce în susținere o bază legală pe cât de alambicată pe atât de controversată și argumentul suprem, combaterea pandemiei. Detașarea miilor de persoane comportă, conform ordinului, și plata unei indemnizații, un efort financiar deosebit cu rezultate aproape nesemnificative.

Ordinele sunt semnate de „comandantul acțiunii” sau de secretarul de stat și șef al Departamentului pentru Situații de Urgență/ DSU. Până la urmă nici nu-l interesează cum semnează. E suficient numele, Arafat, și România se ridică în picioare aclamându-și eroul. Foarte curând „arafat” va ajunge substantiv comun sau „arafatul” va deveni unitate de măsură pentru pasiunea cu care poți face praf o țară și sistemul ei medical.

Ordinul comandantului acțiunii nr. 9518 din 11.10.2021 dispune întreruperea tuturor concediilor personalului din toate unitățile sanitare de stat din România. Semnat de veșnicul Arafat, documentul este avizat, cuminte, de ministrul sănătății și devine obligatoriu pentru toți angajații din sănătate (personal sanitar, auxiliar sau de întreținere). Încă un exemplu despre cum o țară întreagă îi este subordonată Arafatului.

De peste 20 de ani ne este prezentat succesul SMURD, dar nimeni nu a îndrăznit să întrebe cum de o persoană juridică privată, Fundația pentru SMURD, care-l are drept unic fondator pe Arafat, își are sediul în incinta UPU a Spitalului Județean din Tg Mureș. Sau cum SMURD, un serviciu public fără personalitate juridică, fără buget propriu, primește sume consistente de la stat, de la autoritățile publice locale sau din donații și sponsorizari. Este suficient de verificat componența Consiliului Director al Fundației pentru a înțelege de ce nimeni nu îndrăznește să pună întrebări sau să-i verifice activitatea. În România sunt numeroase anchete asupra Bisericii sau achizițiilor din Armată, dar nimeni nu a încercat să verifice activitatea, fondurile și cadrul legal după care funcționează SMURD și Fundația.

Cu fiecare val, mai arde un spital

O jumătate de an pandemia ne-a oferit o pauză, dar nu s-a dispus nicio măsură prin care să se pregătească valul pe care cu toții îl așteptam. Nu s-a construit sau renovat niciun spital, nu s-au achiziționat soluții modulare viabile și nu s-a dispus nicio măsură de eliminare a disfuncțiilor constate anterior. DSU condus de Arafat, nu a reușit nici măcar să verifice măsurile de apărare împotriva incendiilor de la nivelul spitalelor. În 2-3 săptămâni s-ar fi putut verifica absolut toate unitățile sanitare sau măcar secțiile ATI, despre care se știa că vor duce greul valului 4.

Deși îi place să emită ordine, în calitate de „comandant”, civilul Arafat nu a dipus nicio măsură pentru verificarea și operaționalizarea spitalelor modulare, care nu funcționează de foarte multe luni. Legendarul spital de la Lețcani nici astăzi nu folosește ATI-ul pentru că oxigenul nu poate fi pompat corespunzător. Acel oxigen care în proporții covârșitoare grăbește sfârșitul, pentru că este administrat la întâmplare.

A debutat valul 4 cu un incendiu. De la începutul pandemiei au murit carbonizați în saloanele ATI mai mulți români decât au sfârșit în prima seară a incendiului din Colectiv, dar nicio anchetă nu a fost finalizată și niciun oficial nu și-a asumat responsabilități.

Absolut tot ceea ce a însemnat gestionarea pandemiei a trecut cumva prin filtrul Arafatului. Un individ care a obținut cetățenia română la 35 de ani, fără familie sau rude în România și care nu are absolut nicio legătură de sânge cu țara (care i-a recunoscut totuși meritele) primește, prin modificari legislative successive, puteri nelimitate pe timpul starii de alerta. 

Pandemia, o situație de urgență cu origini sanitare, este “comandată” exclusiv de către un angajat civil al MAI, Arafat. Vaccinarea, soluția prin care se așteaptă combaterea pandemiei, este gestionată aproape unilateral de către un angajat al MApN, Gheroghiță, impus în funcție de un profesor de fizică, Iohannis.

Grupul de Comunicare Strategică/ GCS este format doar din persoane fără pregătire sanitară sau proveniți din zona medicală. Ministerul Sanatatii are calitatea de membru, la fel ca cel al Transporturilor, în Comitetul Național pentru Situații de Urgență/ CNSU, în schimb doi din cei trei vicepreședinți sunt din MAI. Acelasi minister asigură doar secretariatul Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19/ CNCAV, sediul acestuia fiind însă la MApN. Cu totii ne uitam spre spitale, medici și sistemul sanitar. În realitate toate cele 3 entitați care gestioneaza pandemia (CNSU, CNCAV si GCS) sunt formate majoritar din persoane fără pregătire medicală sau făra experiență în combaterea bolilor infecțioase.

În numele Arafatului

În urmă cu 3 săpămâni Comisia Europeană a anunțat că a semnat un contract cadru de achiziții cu compania farmaceutică Eli Lilly pentru furnizarea a 220000 tratamente cu anticorpi monoclonali pentru pacienții cu COVID-19. Contractul cadru a fost semnat de către 18 membri ai UE, doar că România nu a fost interesată. Se întâmpla cu câteva zile înaintea Congresului PNL. Pe bune! Cine avea timp de tratamente covid atunci? Este al doilea contract semnat de Comisia Europeană, pentru un tratament demonstrat ca fiind eficient, după cel din luna mai. Nici atunci România nu și-a manifestat interesul. Între timp Italia ne-a trimis 5.200 de doze de anticorpi monoclonali. Prin mecanismele europene de ajutor în caz de dezastru pentru că așa arată România, un dezastru.

 

În data de 11.10.2021 DSU, în numele Guvernului României, solicită asistență de urgență din partea Alianței Nord Atlantice și partenerilor acesteia. DSU al lui Arafat transmite astfel Centrului Euro/Atlantic de coordonare a reacției în caz de dezastru cerere de sprijin pentru combaterea pandemiei de COVID-19. Pentru că este necesar ca în astfel de situații să se completeze data și ora la care a avut loc „dezastrul” specialiștii lui Arafat completează „ianuarie 2020, în desfășurare”. Deși pandemia a fost declarată abia în data de 11.03.2020, Arafat a zis să pluseze cu două luni. Totuși, după aproape doi ani, România a aflat, în sfârșit, că există o pandemie așa că solicită ajutor internațional pentru 200 de dozatoare de oxigen și 12700 flacoane de Tocilizumabum.

Cum solicită DSU ceva în numele Guvernului României? Șeful DSU este doar secretar de stat, chiar și titulatura de „comandantul acțiunii” nu-i oferă posibilitatea să se erijeze în Guvernul României! În 6 luni de zile DSU și Arafat nu au dispus nicio măsură și nu au realizat nimic pentru pregătirea valului 4. Brusc, după o explozie a cazurilor de infectare care i-a luat, iarăși, prin surprindere se trezesc copleșiți. Cât tupeu au niște indivizi care timp de o jumătate de an nu au făcut nimic? Cîțu, în calitate de președinte al CNSU nu a dispus nicio măsură și nu a organizat absolut nimic pentru un val 4 despre care toți știam că va lovi cu violența unui taifun. Dar ce putea Cîțul lui Iohannis să facă dacă totul este subordonat Arafatului?!

Unifarm are stocuri de materiale sanitare, ventilatoare sau concentratoare de oxigen în valoare de peste 150 mil. euro, dar noi stăm cu mâna întinsă către partenerii din NATO sau UE. Cei care au responsabilitatea gestionării situației de urgență, în frunte cu Iohannis, Cîțu și Arafat, nu au știut pur și simplu ce materiale are Unifarm în depozite. Justificările lui Arafat sunt pline de elucubrații și lipsite de logică, un delir al explicațiilor care reclama o examinare psihiatrică a „comandantului acțiunii”. Cîțu sau Iohannis nici măcar nu au încercat să se justifice. Doi aristrocați care nu se coboară până la nivelul poporului.

Criza sanitară și isteria generală

„COVID-19 trebuie menționat pe certificatul de deces drept cauză a decesului pentru toate persoanele decedate la care COVID-19 a cauzat sau se presupune că a cauzat sau a contribuit la deces.”, conform definiției de caz a INSP din data de 02.07.2021. Cine mai are nevoie de certitudini sau investigații care să oprească isteria generală? E suficient să presupună cineva că un deces a fost cauzat sau întâmplat și cu contribuția COVID-19. În România e suficientă bănuiala sau părerea cuiva, nu mai facem investigații, nu mai avem nevoie de certitudini. Important este să creștem panica generală, ne răstim la cei nevaccinați drept singură sursă a dezastrului și mângâiem disperați sfintele moaște în speranța că ne va ocoli prăpădul. 

Potrivit Hotărârii CNSU din 01.07.2021, cei care au depăşit 10 zile de la administrarea celei de-a doua doze de vaccin nu mai trebuie să stea în carantină, dacă au luat contact direct cu o persoană confirmată cu COVID-19. Nu mai e nevoie nici să efectueze un test RT-PCR. S-a ajuns astfel la situația absurdă în care soțul merge pe mai departe la serviciu, se deplasează zilnic prin comunitate, după care se întoarce la soția care îl așteaptă acasă, aflată în izolare după confirmarea infectării cu SARS COV 2. 

Nu există nicio normă legală care să precizeze ce se întâmplă cu cei pentru care vaccinarea nu este recomandată din punct de vedere medical. Bine, nici măcar nu există contraindicații clare ale vaccinului. Sunt, iarăși, doar presupuneri și bănuieli. Până la urmă este normal să fie așa atâta timp cât majoritatea vaccinurilor sunt în faza de testare până spre sfârșitul anului viitor. Arafat și soborul lui de specialiști au ajuns la concluzia că cei vaccinați sunt sănătoși tun și pot circula pe oriunde fără test, fără anchete epidemiologice, fără restricții. Cei care nu-s vaccinați sunt considerați bolnavi și au tot mai puține drepturi. De aia îi și închidem mai devreme în case.

Ne dăm toți cu părerea că un număr cât mai mare de vaccinați ar opri pandemia. Marea Britanie are aproape 3/4 din populație vaccinată. La peste 40 de mii de infectări zilnice decesele asociate COVID-19 sunt sub 200. Este un argument puternic în favoarea vaccinării. Un studiu realizat în Israel, prin analizarea unei baze de date provenind de la peste 2,5 milioane de persoane, indică faptul că imunitatea naturală este importantă pentru a ne proteja împotriva infecției cu coronavirus. Totuși, această imunitate poate fi îmbunătățită prin vaccinare. Care vaccinare este totuși o intervenție externă asupra corpului uman, peste care se presupune că proprietarul ar trebui să aibă măcar drept de preempțiune. Echilibrul și nu isteria ar trebui să fie arma împotriva pandemiei.

Se poate realiza o campanie de vaccinare și fără a respinge imunitatea dobândită natural. Nu este cazul în România. La noi este important cine o are mai mare. Imunitatea, firesc. Am ajuns să ne panicăm dacă numărul anticorpilor scade sub 3 cifre. Deja ne paște necazul și implorăm să ne fie administrate cât mai rapid următoarele 3-4 doze. „Comandantul vaccinării”, aproape generalul Gheorghiță, ne avertizează că abia doza 4 va fi considerată rapel. Celelalte sunt de antrenament. 

Avem un singur răspuns pentru pandemie, vaccinarea. Un singur vinovat pentru criză, nevaccinatul. Și un etern salvator, Arafatul.